Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z temperaturą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z temperaturą

    WTF :?: :!:

  • #2
    Problem z temperaturą

    Witam ponownie,

    Mam mały problem odnośnie temperatury w mojej skodzie. Aby zagrzać ją do optymalnej temperatury potrzebowałem do tego ok 18km - wtedy wskazówka stała nieco przed 90C.
    Postanowiłem wymienić termostat (wahler) i tak zrobiłem, okazał się uszkodzny ponieważ temperatura raz się podnosiła raz spadała, wymieniłem ponownie na nowy (vernet) i sprawa jest następująca:

    auto grzeje się szybiciej do optymalnej temperatury po czym jak jadę wolniej wskaźnik spada do 80C i poźniej wraca na 87,88C przy ciągłej jedzie, jak znów zwolnię lub zatrzymam się wraca do 80C i tak w koło, i moje pytanie czy tak ma być? czy może kolejny termostat jest uszkodzony? a może czujnik temperatury?

    Po przejechaniu 20 km zatrzymałem się i sprawdziłem węże: 1 wąż który idzie do bloku gorący, natomiast 2 na powrocie ciepławy.
    Płyn jaki jest zalana skoda to g12+ wcześniej niestety była woda.....
    Jeżeli chodzi o temperaturę wewnątrz to super grzeje jest bardzo ciepło.

    Z góry dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      sprawdz czyjnik remperaturt bodajrze g62 czy jest ok a mozliwe ze termostat puszcza za wczesnie i auto sie nie dogrzewa zacznujbod spr bledow wagiem lub vcds-em
      Mój Szkodnik O1 ASZ
      Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

      Komentarz


      • #4
        cinek88, termostat ma złą charakterystykę, za wcześnie się otwiera.
        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

        Komentarz


        • #5
          hmm.. wymieniłem już 2 termostat dziwne że oba by były zepsute..
          a może problem tkwi w złym odpowietrzeniu? czy jest jakieś typowe odpowietrzenie?
          bo ja po wymianie termostatu zalałem płyn zapaliłem auto i poczekałem jak sie termostat otworzy a otworzył się prawidłowo bo przed 90C ( sprawdzałem po temperaturze rury za termostatem) na odkręconym korku płynu ubyło aż dolałem do stanu i zakręciłem korek, może coś źle zrobiłem?

          Komentarz


          • #6
            Układ odpowietrza się samoczynnie. Nie musisz nic robić. Zalać chwilkę pojeździć i wyrównać poziom. Dla świętego spokoju za jakiś czas możesz jeszcze raz zajżeć czy poziom płynu jeszcze troszkę nie opadł.
            Wszystko wskazuje na walnięty termostat, chociaż dwa razy z rzędu , to rzeczywiście pech. Albo ja mam szczęście, bo od razu trafiłem dobry.
            Pozdrawiam.

            Komentarz


            • #7
              dlatego kupic raz ori za € niz 3 razy jakies zamiebniki robione przez kitajca na polu ryzowym ori przynajmniej kitajec zrobi w fabryce z okreslonych materialow itp :-) ja uzywam tylko oryginalow no chyba ze rovie jakies mody:-)
              Mój Szkodnik O1 ASZ
              Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

              Komentarz


              • #8
                nie musi być oryginał. Może być zamiennik ale dobrej firmy.
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz


                • #9
                  niech kupi "lacoste" hihihi bd dzialal jak ta lala:-)
                  Mój Szkodnik O1 ASZ
                  Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

                  Komentarz


                  • #10
                    Kup termostat WAHLER 4264.87D i bedzie git.

                    Ja dodatkowo bym sprawdził Vagiem moduł silnika 01 i moduł wskźników 17 (nie pamietam w jakim kanale ale jest tam podana aktualna temeperatura) i bedziesz miał porównanie czy termostat działa i czy czujnik temperatury nie oszukuje.
                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                    Komentarz


                    • #11
                      Poszukam termostatu co kolega radzi,
                      dodatkowo dodam, że podczas powrotu z pracy do domu po dogrzaniu silnika do ok 90C włączyłem ogrzewanie na max to temperatura spadła do 70C.

                      Komentarz


                      • #12
                        kup oryginal zaplacisz max 100 zl a zamienniki pewnie sa po 50 jwk znow sie okqze lipa to nie warto zachodu!!! ale nie namawiam rob jak chcesz

                        u mnie w aso 99 dla klienta dla mnie 78 :-) orygilal!!!!!!!
                        Mój Szkodnik O1 ASZ
                        Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

                        Komentarz


                        • #13
                          witam ponownie,

                          w sobotę dla pewności podłączyłem skodę do komputera, na rozgrzanym silniku w vagu pokazało tylko 39C a na pewno było więcej, dodatkowo gdy ba wskaźniku było 70C włączyły się wentylatory,

                          Z tego wnioskując, że do wymiany będzie czujnik temperatury, w poniedziałek będę zmieniał, więc dam znać co i jak,

                          miłej niedzieli dla Wszystkich pozdrawiam,

                          Komentarz


                          • #14
                            czujnik albo kabloteka od niego bo przy samej wtyczce dosc czesto nie laczy. termostat wahlera albo behra kosztuje w sklepie okolo30-35 zl a to sa ori do vagow
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz


                            • #15
                              cinek88 uporałeś się z problemem...?

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja też mam podobny problem, auto nagrzewa się dość wolno do temperatury 90 stopni. Po nagrzaniu patrzę za około minutę, tam znowu poziom 0, jadę dalej i nagle przeskok z 0 do 80 stopni, wszystko działo się na trasie miejskiej około 10 km. Oczywiście jak powietrze z nagrzewnicy ustawię na maksymalną temperaturę to grzeje bardzo mocno, wygląda na to, że wskaźnik wariuje (możliwość niesprawnego termostatu z tego, co czytam).

                                Czy to jest poważna usterka? Można z tym jeździć?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jawor86 wygląda na to, że twoim wypadku będzie to czujnik temperatury.
                                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ok, dzięki za info. Z tego, co czytałem w podobnym wątku to koszt około 100, ale nie ma pewności, że zaraz się nie popsuje, jak będę miał pecha.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X